NL
Bel ons
Menu Sluit

Veelgestelde vragen

Hoe maak ik een afspraak?

Je kunt op verschillende manieren een afspraak maken:

  • Telefonisch: Bel naar 020-6414543. Als we niet kunnen opnemen, spreek dan je naam en telefoonnummer in op het antwoordapparaat. We bellen je zo snel mogelijk terug.
  • Via de website: Ga naar de pagina Aanmelden. Je wordt dan zo spoedig mogelijk gebeld om een afspraak in te plannen.
  • Per e-mail: Stuur een bericht naar fysiotherapie@mcrandwijck.nl.
  • Via WhatsApp: Stuur een appje naar 06 55 53 37 05.
  • In de praktijk: Je bent natuurlijk ook van harte welkom om persoonlijk langs te komen om een afspraak te maken.

Wat kan ik verwachten?

Een behandeling duurt over het algemeen 30 minuten. Bij de eerste afspraak zullen wij een intake uitvoeren. Tijdens deze intake wordt er een vraaggesprek afgenomen, onderzoek uitgevoerd en behandelplan opgesteld. Na de intake moet duidelijk worden waar de klachten vandaan komen en hoe we er samen voor kunnen zorgen dat jouw klacht zo snel mogelijk verdwijnt. De daarop volgende afspraak begint de daadwerkelijke behandeling.

Wat neem ik mee naar de fysiotherapeut?

Neem bij je (eerste) afspraak het volgende mee:

  • Een verwijzing van de huisarts of specialist (indien je die hebt)
  • Je zorgverzekeringspasje
  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Een handdoek

Vergoed mijn zorgverzekeraar de fysiotherapie, manuele therapie of bekkenfysiotherapie?

Fysiotherapie Medisch Centrum Randwijck heeft een contract met nagenoeg alle zorgverzekeraars. De zorgverzekeraar vergoedt de behandeling mits je een aanvullende verzekering met vergoeding voor fysiotherapie hebt afgesloten. Het aantal behandelingen is afhankelijk van het pakket/polis welke je afgesloten hebt. Meestal betreft dit een aantal behandelingen of een bepaald bedrag per jaar, dit verschilt per verzekering.

Heb je dit jaar al (elders) fysiotherapie gehad, meld dit dan tijdens de eerste afspraak. Fysiotherapie Medisch Centrum Randwijck tracht zo goed mogelijk bij te houden hoeveel vergoeding je hebt en probeert je dan te waarschuwen wanneer jouw budget op is, maar de eindverantwoordelijkheid ligt bij jou zelf.

Ben je niet aanvullend verzekerd, dan komen de kosten voor eigen rekening.

Kan ik mijn afspraak wijzigen?

Ja, mits je dat minimaal 24 uur voor jouw afspraak doorgeeft, kan deze kosteloos verschoven worden. Wordt de afspraak binnen 24 uur afgezegd, dan worden de kosten bij de patiënt zelf in rekening gebracht.

Ik heb een chronische indicatie. Hoe zit het met mijn vergoedingen?

Indien je volgens de lijst van Borst een chronische indicatie hebt dan valt fysiotherapie in het basispakket. Echter moeten de eerste 20 behandelingen uit het aanvullende pakket komen. Als je niet aanvullend verzekerd bent of je hebt geen 20 behandelingen in het aanvullende pakket zijn de eerste 20 behandelingen (of en gedeelte daarvan) voor jouw eigen rekening.

Vanaf de 21e behandeling valt fysiotherapie binnen het basispakket, echter moet je wel het verplichte eigen risico betalen. Daarna heb je voor de voorgeschreven periode fysiotherapie.

Kan ik aan huis worden behandeld?

Behandelingen aan huis kan alleen op verwijzing van jouw huisarts en/of specialist plaatsvinden. Is het nodig dat wij je behandelen aan huis? Vraag jouw huisarts dit te vermelden op de verwijzing.

Ik ben moeilijk ter been of invalide. Kan ik de praktijk goed bereiken?

Fysiotherapie Medisch Centrum Randwijck bevindt zich op de eerste etage van het Medisch Centrum, die te bereiken is met een lift. Daarnaast beschikken wij over een invalidentoilet.

Bij wie zijn jullie allemaal geregistreerd?

  • Bij alle zorgverzekeraars
  • Pluspraktijk Zilveren Kruis
  • A praktijk | Zorg en Zekerheid
  • KNGF | koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie
  • NVMT | Nederlandse Vereniging voor Manuele Therapie
  • NFP | Nederlandse Vereniging voor Fysiotherapie volgens de Psychosomatiek
  • SOMT | University of Physiotherapy
  • HU | Hogeschool Utrecht

Staat je vraag en antwoord er niet bij?

Stel je vraag via het formulier en wij komen snel met een antwoord bij je terug.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact
Afspraak maken
Choose language
Dutch Dutch
English English